Friday, February 25, 2011

Act Like a Lady,Think like a men

Salam...
Last week GG da p tgk cerita What Women Want lakonan Andy Lau.

best jugak citer nie. Tapi GG bukan nak wat review citer nie arini...

GG nak review 1 buku tulisan sorang DJ radio terkenal dan jugak pelawak. Ala,GG tak ingat nama dia. Biar la bukan GG di bayar pown an? hahha...

Buku nie bagi GG rasa perlu di baca setiap perempuan supaya kita tau apa permainan lelaki. So sebelum kita di permainkan kita da boley kuasai dia.. HAHAHA (gelak jahat)

Bab pertama lam bukunie dia ada perkenalkan, apa yang menggerakkan lelaki..
1. Siapa dia.
2. Apa pekerjaan dia.
3. Brapa duit yang dia ada.
Apa yang di maksudkan kat cni ~ Kalau sorang lelaki tue dia nak buat apa2 dia akan pk kan tiga perkara nie dulu. tak kisah la apa pown. Contohnya nak approach sorang perempuan tue dia akan pk kan tiga benda nie dulu. Kalo dia pk dia hsome tambah lagi keje engineer gaji ribu2, ngan selambr ja dia ayat an. Tapi kalo dia gigi rongak, keja pown ala kadar, gaji basic pown 700, payah la. Dia jadi cam moral DOWN!! Tu lah lelaki.

Cinta lelaki juga tak sama macam cinta pompuan yang amat la penuh ngan perasaan.Cra perempuan menyintai ngn lemah lembut, membelai dan penuh ngan puji-pujian. Kita tak ley harap lelaki akan buat perkara yang sama bila lelaki menyintai sorang perempaun itu. Cara lelaki menyintai sorang perempuan tu ada 3.
1.Profess
2.Protect
3.Dan dia akan Bagi nafkah

Profess~dia akan menyatakan. Contohnya dia bawak kita kuar makn ngan kawan2 lelaki dia. kalau dia betul menyintai kita dia akan cakap "ini kekasih/makwe/gf aku" "nie bakal isteri aku" dan yang paling extrem "ini bakal ibu kepada anak-anak aku" Wah2,mesti rasa bahagia giler. hehe... dia kalau boleh nak announce ke seluruh dunia yang awak tue dia punya. dia dengan bangga nya akan memperkenalkan kita sebagai sorang yang istimewa dalam idop dia. kalo takat datang2 teros duduk cam kita ni tak wujud,korang lupakan ja la. dia kompem tak da rasa apa2 kat korang.

Protect~kita mmg sedia maklum. kalo sorang lelaki tue sayang kat kita dia akan lindungi kita. Lelaki di lahir dan dibesarkan dengan didikan bahawa mereka perlu melindungi seorang perempuan. Sebagai contoh bila lelaki tue tahu kesayangan dia di sakiti even dengan kata2 "awak tak guna" oleh sesorang~lelaki yang mencintai kita tue akan serang orang tue macam orang tue cakap "saya akan bunuh awak". Itu cara lelaki trwanslate kalo dia da terlebey sayang. Tapi kalau dia jenis wat DUN KNOW tue,awak paham2 la,yang awak tue tak der value pown pada dia.

Bagi nafkah. Lelaki juga akan memberi nafkah kepada perempuan yang dia sayang. Itu memeang lelaki. Sekiranya korang tengah dating dengan sorang mamat keja tak bape best skali pown walaw dengan gaji basic 700 skali pown kalau dia sayangkan korang dia akan biaya korang. Yang GG paling ingat dalam buku ni kata, walaw bagaimana skit pown duit lelaki tue dia akan support girl dia. kalau dia tak support skung, satu hari nanti dia tetap akan cari seseorang untuk di support dan di jaga. ~tue la yang boley jadi curang tue.

Alamak, GG ada Lab work skung nie, nnt GG sambung lagi...
3 thing every men need, ikan mainan atau ikan belaaan & kenapa lelaki curang...
bersambung....

2 comments:

  1. Salam ziarah.. datang berkunjung ke blog sahabat yang best nih... nice blog n keep it up...!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...